Strona główna
Centrum Kontaktu z Mieszkańcami: telefon 19115 (czynny 24 h przez 7 dni w tygodniu)
Dzisiaj jest: 21 maja 2018
Imieniny: Wiktora, Kryspina, Tymoteusza
Dodaj do ulubionych Kontakt Książka teleadresowa Mapa serwisu Pomniejsz tekst Powiększ tekst Wersja do druku
Aktualności - główny zbiór
11 lutego – Europejski Dzień Numeru Alarmowego 112 (9 lutego 2018)
W niedzielę, 11 lutego (11.2), obchodzony jest Dzień Numeru Alarmowego 112. Stworzono go po to, aby z każdego miejsca w Europie przez całą dobę, móc wezwać pomoc, gdy zagrożone jest życie nasze lub innych.

Numer powinniśmy wykręcać tylko w przypadku, gdy potrzebujemy pomocy w sytuacji realnego niebezpieczeństwa utraty zdrowia czy życia. Niestety, przepis ten jest często łamany i to nie tylko u nas, ale w całej Europie.

Zbyt dużo połączeń bezzasadnych
Według danych krajowych, nadal największym problemem są połączenia bezzasadne. Z roku na rok jest ich trochę mniej, ale nadal stanowią prawie ¾ połączeń (w 2013 roku, kiedy CPR w Warszawie zaczęło funkcjonować, takich połączeń było 75%, w roku 2017 - 70%). Fałszywe połączenia to w większości pomyłki, zabawy dzieci telefonami, zapytania niezwiązane z pomocą medyczną, próby zamawiania usług (np. cateringowych) i przypadkowe uruchomienia telefonów. Połączenia te zajmują czas operatorów i blokują linię, która staje się niedostępna w sytuacji realnego zagrożenia życia lub zdrowia osoby potrzebującej pomocy.

O numerze 112
W Polsce jest 17 Centrów Powiadamiania Ratunkowego (CPR). Znajdują się w każdym mieście wojewódzkim, a w województwie mazowieckim w Warszawie i dodatkowo w Radomiu. Centrum Powiadamiania Ratunkowego w stolicy jest jedynym w kraju ośrodkiem zorganizowanym poza strukturami MSWiA i prowadzonym przez samorząd.
Warszawskie Centrum Powiadamiania Ratunkowego mieści się przy ul. Młynarskiej 43/45 i obsługuje połączenia alarmowe z terenu m.st. Warszawy. Zostało uruchomione 28 listopada 2013 roku.
Utworzone w kraju Centra Powiadamiania Ratunkowego korzystają z systemu teleinformatycznego pozwalającego na wzajemną zastępowalność na wypadek awarii oraz mechanizmy wzajemnej obsługi zgłoszeń, w przypadku dużej liczby zgłoszeń nadchodzących w krótkim czasie do jednego ośrodka. System informatyczny działający w centrach pozwala na identyfikację numeru telefonu zgłaszającego. Dodatkowo wyświetla dane osoby, na którą telefon jest zarejestrowany oraz prezentuje na mapie aktualną lokalizację telefonu. Pomaga to przy udzieleniu pomocy w sytuacji, gdy ktoś nie potrafi podać miejsca, w którym się znajduje.

Podstawowym założeniem systemu jest jak najszybsze odebranie połączenia i powiadomienie o zgłaszanym zdarzeniu służb udzielających pomocy. W 2017 roku 65 operatorów Centrum Powiadamiania Ratunkowego przy Młynarskiej przyjęło 1 063 438 połączeń, z czego 292 328 przekazało służbom - w największej części do policji (56%), w następnej kolejności do pogotowia ratunkowego (41%) i straży pożarnej (0,04%). Operatorzy przyjmują średnio około 2,9 tysiąca połączeń na dobę, najwięcej zgłoszeń wpływa między godz. 15 a 19. Średni czas oczekiwania na połączenie z operatorem wynosi 8 sekund.

Prezydent uhonorowała operatorów CPR

Jak ważne jest szybkie połącznie z nr 112 pokazują przykłady z pracy warszawskich operatorów, którzy pracują w Centrum Powiadamiania Ratunkowego przy ul. Młynarskiej. W zeszłym tygodniu Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent Warszawy spotkała się z pracownikami CPR, wśród których byli ci, którzy w ostatnim czasie prowadząc rozmowy potrafili udzielić pomocy zdesperowanym matkom z niemowlętami, starszym osobom, dzieciom zgubionym w lesie czy niedoszłej samobójczyni.
Prezydent Warszawy podziękowała im za ofiarną pracę: „- Wiem, jak ciężka jest to praca i jakimi umiejętnościami muszą wykazywać się operatorzy CPR. Ta praca, a w zasadzie służba, to nie jest kwestia tylko odebrania telefonu i przekazania informacji dalej - często jest to praca psychologiczna. Wiele zgłoszeń wymaga szerokiej wiedzy z różnych obszarów i tą wiedzą się wykazujecie.”

Urząd Dzielnicy Targówek m.st. Warszawy
00-983 Warszawa, ul. Kondratowicza 20

Urząd m.st. Warszawy
Biuletyn Informacji Publicznej
informacja: +48 22 44 38 727
fax: +48 22 675 22 43
e-mail: urzad@targowek.waw.plLokalizacja Urzędu
Urządumów się na wizytę w Urzędzie
eUrządelektroniczna skrzynka podawcza
eFirma
Załatw sprawę w urzędzieprocedury i formularze
Znajdź mieszkanie do zamianykupno, sprzedaż, zamiana mieszkania

Fundusze Europejskie Forum Przedsiębiorców na Targówku    park rzezby Społeczna Rada Kombatancka  Dzielnicowa Komisja <br />
      Dialogu Społecznego

system powiadomień    epuap    Karta Dużej Rodziny




 


Serwis www.targowek.waw.pl korzysta z plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania - przeczytaj naszą Politykę Prywatności. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.