Strona główna
Dodaj do ulubionych Kontakt Książka teleadresowa Mapa serwisu Pomniejsz tekst Powiększ tekst Wersja do druku
Aktualności - główny zbiór
| 1 | 2 | 3 |
Zakończyliśmy drążenie ostatniego tunelu metra na Bródnie (23 lutego 2021)

Targówek rośnie w siłę
 
Tarcza TBM Anna przebiła się do szybu stacji Trocka, tym samym zakończyliśmy przełomowy i najtrudniejszy etap budowy wschodniego odcinka II linii metra, czyli drążenie tuneli. Przed nami prace wykończeniowe i montażowe, m.in. przy układaniu torowiska.
 
Mimo mrozów i śniegu prace na budowie nie zwalniają, a Targówek jak niegdyś Ursynów przeżywa dynamiczny rozwój ze względu na liczne inwestycje, w tym budowę metra.
 
- Kolejne świetne informacje z budowy metra! Tarcza TBM Anna właśnie przebiła się do stacji Trocka. Oznacza to, że zakończyliśmy budowę ostatniego z sześciu odcinków tunelowych na wschodnim odcinku II linii metra. Mimo niesprzyjającej pogody, pozostałe prace również są mocno zaawansowane – już widać kształty przyszłych stacji, gotowa jest już też konstrukcja schodów peronowych na stacji Kondratowicza – powiedział Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy.
 
Drążenie tuneli to przełomowy i najtrudniejszy etap podczas budowy metra. Jego zakończenie pozwala skupić się na pracach wykończeniowych i montażowych, takich jak układanie torowiska czy murowanie peronów stacji.
 
TBM Anna wyruszyła ze stacji Zacisze w stronę komory szybu demontażowego przy stacji Trocka 22 stycznia. To był jej najkrótszy, bo nieco ponad 650 metrowy, odcinek tunelowy, łącznie wydrążyła 2878 metrów. Był to ostatni z czterech tuneli budowanych na obu odcinkach w etapie 3+2 II linii metra.
 
Pod koniec ubiegłego roku pracę zakończyły pracujące na zachodzie tarcze TBM Krystyna i Elisabetta. Łącznie wydrążyły 2736 metrów podwójnego tunelu.
 
Na odcinku wschodnim jako pierwsza zakończyła prace TBM Maria, która wydrążyła 2908 metrów tunelu.
 
Pod ziemią wciąż dużo się dzieje, na wydrążonych wcześniej tunelach odcinka wschodniego wykonawca prowadzi prace przy budowie torowiska. Wylewane są dolne i boczne bankiety - czyli betonowe konstrukcje do których mocowane będą kolejne elementy torowiska.
 
Stacje w budowie
 
Duże wrażenie robi ogromna kubatura stacji Bródno. Docelowo znajdzie się tu 11 torów odstawczych a podziemna konstrukcja stacji ma prawie 700 metrów długości, będzie to największa podziemna konstrukcja na II linii. Widać już większość podziemnej konstrukcji stacji, trwają prace przy budowie peronu pasażerskiego i peronów technicznych w torach odstawczych. Właśnie tu warunki dla pracowników są bardzo trudne, bo przez ogromne otwory technologiczne w stropie stacji wpada do środka mroźne powietrze - temperatura jest niewiele wyższa niż na zewnątrz.
 
Trochę cieplej jest na najbardziej zaawansowanej stacji Kondratowicza, gdzie trwają intensywne prace instalacyjne. W tym miejscu gotowa jest już konstrukcja schodów peronowych i niemal gotowe pomieszczenie podstacji energetycznej. Wiele części stacji jest już wydzielona specjalnymi parawanami, aby utrzymać nieco wyższą temperaturę. To ważne np. przy wylewaniu podłóg.
 
Natomiast zupełnie jak na gotowej stacji można się poczuć w pomieszczeniu podstacji energetycznej - gdzie stoi już komplet szaf z urządzeniami energetycznymi.
 
Na najmniejszej stacji Zacisze ruszyły prace malarskie i wykończeniowe. Trwa tez instalacja systemu wentylacji.
 
Mieszkańcy okolic placów budowy mogą także zaobserwować konstrukcje wiat wejściowych do stacji. Chcemy, aby pierwsi pasażerowie mogli skorzystać z nowobudowanych odcinków II linii metra w drugiej połowie 2022 r. Wtedy też do dyspozycji pasażerów będzie łącznie 17 stacji, w tym 5 nowych: Zacisze, Kondratowicza i Bródno oraz Ulrychów i Bemowo.
 
Nowe wagony dla II linii metra
 
W tym roku pierwszy z 37 nowych pociągów metra powinien przyjechać do Warszawy. To historyczne, największe zamówienie na dostawę nowoczesnego taboru w historii naszego miasta.
 
Produkcja nowych pociągów metra „Varsovia” od czeskiej Skody weszła w kolejny, ważny etap. Gotowe konstrukcje wagonów transportowane są z Ostrawy do Pilzna, gdzie zostaną pomalowane.
 
Nowe pociągi w znaczący sposób zasilą obecny tabor. Aktualnie do dyspozycji mamy w sumie 75 składów, zakup 37 kolejnych oznacza wzrost o niemal 50 proc.
 
Nowe pociągi pozwolą zapewnić częstotliwość kursowania na II linii metra. Realizowany zakup pozwoli też pomyśleć nad sprzedażą najbardziej wysłużonych składów kursujących na linii M1.
 
Targówek jak Ursynów
 
Kiedy 7 kwietnia 1995 r. do użytku oddany został ursynowski odcinek metra, dzielnica zaczęła rozkwitać. Na Ursynów zaczęło sprowadzać się coraz więcej młodych osób doceniających jego walory komunikacyjne oraz możliwości, które im daje.
 
Kilkanaście lat później Ursynów stał się jedną z najpopularniejszych dzielnic Warszawy, a I linia metra ma już 21 stacji i dojeżdża aż na Bielany. W ostatnich latach Targówek przeżywa podobną metamorfozę i błyskawiczny rozwój. Dzielnica jest też coraz chętniej wybierana przez nowych mieszkańców – to wszystko zasługa rozwoju metra, nowych placówek oświatowych i kulturalnych czy remontowanej infrastruktury.
 
Czas na Targówek
 
15 września 2019 r. to ważna data dla dzielnicy Targówek – wtedy do użytku oddaliśmy stacje II linii metra – Szwedzka, Targówek Mieszkaniowy i Trocka.
 
- To jest czas Targówka – dzielnica zmienia się nie do poznania. Mieszkańcy już od 2019 roku mogą czerpać korzyści jakie daje metro, a w 2022 r. będą mogli dojechać z Bródna aż na Bemowo. Stawiamy też na ciągły rozwój oświaty i kultury oraz remonty infrastruktury – powiedział Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy.
 
Budowa nowych stacji metra i coraz większa popularność dzielnicy idzie w parze z kolejnymi inwestycjami. Mieszkańcy mogą korzystać z tzw. obwodnicy Targówka, czyli ciągu ulic Gorzykowskiej, Handlowej i Ossowskiego. Po przebudowie pojawiła się tu zieleń, nowe chodniki i latarnie, drogi dla rowerów, specjalna ścieżka dla biegaczy czy szereg rozwiązań uspokajających ruch.
 
Kultura i oświata
 
Zadbaliśmy też o placówki oświatowe – od 1 września 2020 r. do dyspozycji uczniów jest nowa szkoła przy ul. Rembrandta, przy ul. Odrowąża powstały poradnia psychologiczno-pedagogiczna i przedszkole, a Zespół Szkół Zawodowych nr 34 przeniósł się z ul. Mieszka I do nowoczesnego budynku na ul. Wysockiego. Przy ul. Wysockiego powstanie też nowoczesny dom dla osób z niepełnosprawnościami. Od kilku dni dzieci mogą korzystać z dodatkowego nowego budynku szkoły przy ul. Samarytanki. W tym roku rozpoczniemy też prace przy budowie żłobka przy ul. Chodeckiej.
 
Równie ważna dla rozwoju dzielnicy jest kultura - przy ul. Siarczanej, w Centrum Kultury i Aktywności, powstał nowoczesny kompleks kulturalny. Planujemy też otwarcie dwóch nowych filii biblioteki publicznej – na ul. Radzymińskiej i Jórskiego. W planach mamy także rozbudowę Domu Kultury Zacisze
 
Spełniamy potrzeby mieszkaniowe
 
Dbamy też o potrzeby mieszkaniowe na Targówku – na początku tego roku do użytku oddane zostały dwa wielorodzinne budynki przy ul. Radzymińskiej 121-123. Do mieszkań wprowadzili się pierwsi lokatorzy.

Budowa budynków rozpoczęła się wiosną 2019 r. i została ukończona miesiąc przed terminem. Bloki stanęły między ulicą Radzymińską, Remiszewską a Fragment.
 
To pierwsza od 15 lat tak duża ukończona inwestycja budownictwa mieszkaniowego w Warszawie. Również w tym roku oddana została inwestycja przy ul. Odrowąża. Powstało tam 157 mieszkań komunalnych. W budynku znajduje się też przedszkole integracyjne dla 90 dzieci i poradnia psychologiczno-pedagogiczna.
  
Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20 „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej i Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączą je ponad cztery kilometry torowiska. Za ostatnią stacją powstaje również komora torów odstawczych, która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane będą też trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, na zrealizowanie inwestycji wartej 1 397 895 000 zł, ma czas do września 2021 roku. Dokończenie odcinka wschodniego-północnego jest częścią projektu "Budowa II linii metra wraz z zakupem taboru - etap III", który jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Dla projektu o wartości 3 564 536 216,00 zł przyznano dofinansowanie unijne w wysokości 1 952 151 513,23 zł.
 
Na styku Woli i Bemowa powstaje najkrótszy odcinek linii M2. Składa się on z nieco ponad dwóch i pół kilometra tuneli oraz dwóch stacji: C05 "Ulrychów" - położonej w ciągu ul. Górczewskiej i C04 "Bemowo" zlokalizowanej w pobliżu skrzyżowania ulic Górczewskiej i Powstańców Śląskich. Za stacją C04 będą się znajdować tory odstawcze dla pociągów metra. Wykonawcą tej inwestycji jest konsorcjum firm Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. (lider) i Astaldi S.p.A. Wykonawca na zrealizowanie inwestycji wartej 959 249 940,00 zł ma czas do listopada 2021 roku. Drugi etap budowy odcinka zachodniego jest częścią projektu "Budowa II linii metra wraz z zakupem taboru - etap III", który jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Dla projektu o wartości 3 564 536 216,00 zł uzyskano dofinansowanie unijne w wysokości 1 952 151 513,23 zł.

Urząd Dzielnicy Targówek m.st. Warszawy
00-983 Warszawa, ul. Kondratowicza 20

Urząd m.st. Warszawy
Biuletyn Informacji Publicznej
informacja: +48 22 44 38 727
fax: +48 22 675 22 43
e-mail: targowek.urzad@um.warszawa.plLokalizacja Urzędu
Urządumów się na wizytę w Urzędzie
eUrządelektroniczna skrzynka podawcza
eFirma
Załatw sprawę w urzędzieprocedury i formularze
Znajdź mieszkanie do zamianykupno, sprzedaż, zamiana mieszkania

Fundusze Europejskie Forum Przedsiębiorców na Targówku     park rzezby Społeczna Rada Kombatancka Dzielnicowa Komisja <br />
      Dialogu Społecznego

system powiadomień    epuap Karta Dużej Rodziny Mazowiecka Biblioteka Cyfrowa




Budżet Obywatelski  


Serwis www.targowek.waw.pl korzysta z plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania - przeczytaj naszą Politykę Prywatności. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. 
[RODO] Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych
W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych [dowiedz się więcej...]