Strona główna
Dzisiaj jest: 25 czerwca 2021
Imieniny: Doroty, Łucji, Wilhelma
Kiedy sprzątana jest Twoja ulica? (11 maja 2021)
Każdego tygodnia sprzątanych jest 1300 km warszawskich ulic. Kiedy porządkowana jest konkretna lokalizacja, można sprawdzić w kalendarzu sprzątania na stronie Zarządu Oczyszczania Miasta.

Każda z 1300 km warszawskich ulic, za których czystość odpowiada Zarząd Oczyszczania Miasta, jest sprzątana przynajmniej raz w tygodniu. Zamiatanie na mokro i mycie odbywa się regularnie od wiosny do jesieni. W tym roku Zarząd Oczyszczania Miasta planuje wyczyścić ulice około 40 razy. Na stronie zom.waw.pl można sprawdzić, jak wygląda harmonogram sprzątania dla konkretnej ulicy.

Czystość i bezpieczeństwo
Regularne sprzątanie ulic to kwestia nie tylko estetyki miasta, ale przede wszystkim bezpieczeństwa użytkowników dróg. Z ulic wymiatany jest piasek, kurz, błoto, liście i inne zanieczyszczenia, które mogłyby stwarzać np. zagrożenie poślizgiem. Czyste ulice to także lepsze zdrowie mieszkańców, ponieważ poprawia jakość powietrza. Sprzątanie nawierzchni na mokro ogranicza wzbijanie szkodliwych pyłów i kurzu przez przejeżdżające samochody.

Według harmonogramu
1300 km ulic jest sprzątanych według ustalonego planu. Zamiatarki i zmywarki każdej nocy pracują w innych lokalizacjach. Kalendarz sprzątania na stronie zom.waw.pl pozwala sprawdzić, kiedy czyszczona jest konkretna ulica – o ile odpowiada za nią ZOM. Harmonogram jest jednak elastyczny i zależny od pogody, prace nie odbywają się podczas ulewnych deszczy, do sprzątania konieczne są również temperatury powyżej zera.

Nocne sprzątanie
Czyszczenie ulic odbywa się nocami. To konieczne ze względu na bezpieczeństwo kierowców. Zamiatarki i zmywarki to duże pojazdy, które poruszają się z niewielką prędkością. W ciągu dnia, przy wzmożonym ruchu ulicznym, sprzątanie powodowałoby korki i mogłoby stwarzać niebezpieczne sytuacje na drodze.
Zarząd Oczyszczania Miasta odpowiada za czystość 1300 km warszawskich ulic - krajowych, wojewódzkich i powiatowych. Drogami o kategorii gminnej zajmują się urzędy dzielnic, ekspresowymi – GDDKiA, a osiedlowymi – zarządcy osiedli.

Urząd Dzielnicy Targówek m.st. Warszawy
00-983 Warszawa, ul. Kondratowicza 20

Urząd m.st. Warszawy
Biuletyn Informacji Publicznej
informacja: +48 22 44 38 727
fax: +48 22 675 22 43
e-mail: targowek.urzad@um.warszawa.plLokalizacja Urzędu
Urządumów się na wizytę w Urzędzie
eUrządelektroniczna skrzynka podawcza
eFirma
Załatw sprawę w urzędzieprocedury i formularze
Znajdź mieszkanie do zamianykupno, sprzedaż, zamiana mieszkania

Fundusze Europejskie Forum Przedsiębiorców na Targówku     park rzezby Społeczna Rada Kombatancka Dzielnicowa Komisja <br />
      Dialogu Społecznego

system powiadomień    epuap Karta Dużej Rodziny Mazowiecka Biblioteka Cyfrowa




Budżet Obywatelski  


Serwis www.targowek.waw.pl korzysta z plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania - przeczytaj naszą Politykę Prywatności. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. 
[RODO] Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych
W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych [dowiedz się więcej...]